سلام.رانا جدیدترین محصول ایران خودرو است که آمیخته از چندین خودرو ی ایران خودرو است به خصوص 206 صندوق دار.من مشخصات این خودرو را به صورت فایل pdf برای شما عزیزان آماده کرده ام.این فایل تمامی مشخصات بدنه و موتور و کل این خودرو را توضیح میدهد.برای دانلود روی شکل زیر کلیک کنید.

 

 

 

نوشته شده در سه شنبه 14 خرداد 1392ساعت 15:53 توسط admin |

سلام بر دوستان وبلاگ کاسپین.برای این که دوستانی که دانستنی ها و یا مطالب علمی می دانند و دوست دارند به دیگران بیاموزند،می توانند به این چت روم وارد شوند و با هم گفت و گو کنند.

آدرس چت روم کاسپین : www.caaspian.chata.ir 

توجه:از گفت و گو های جنجالی،سیاسی،غیر اصول اسلامی و ... خود داری کنید.در صورت گزارش پیگیری می شود.ممنون.

www.caaspian.chata.ir

نوشته شده در دو شنبه 13 خرداد 1392ساعت 10:35 توسط admin |

  موتور خودرو چگونه کار می کند؟(توضیح تصویری و معرفی انواع موتور(

آیا تا به حال درب موتور را باز کرده اید و از خود بپرسید که اینجا چه خبره؟

برای کسی که درباره موتور خود شناخت چندانی ندارد، موتور شبیه به یک توده فلزی پلاستیکی بی سروته است، یک مشت سیم و لوله اضافی اطراف آن!

امکان دارد شما دوست عزیزکه این مقاله را می خوانید دوست داشته باشید جوابی برای حس کنجکاوی خود پیدا کنید و یا امکان دارد یک خودروی جدید خریداری کرده باشید وکلماتی مانند 3 لیتر وی 6،(در میل سوپاپCams Dual Over Head) و یا انژکتور و... شنیده باشید که دوست دارید معنای آن را بدانید.

دراین مقاله ما می خواهیم به صورت پایه به معرفی اجزای موتور خودرو و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر بپردازیم، در نهایت راجع به نقاطی که ممکن است درست کار نکند و نیز راجع به تقویت موتور برایتان سخن بگوییم.

 

 

 

 

تقریبا در حال حاضر تمام خودروها برای تبدیل نیروی سوخت به نیروی حرکتی از موتورهای احتراق داخلی چهارزمانه استفاده می کنند. موتورهای چهارزمانه به موتورهای چرخه اتو نیز به احترام نیکولاس اتو،شخصی که چرخه را در سال 1867 اختراع کرد نیز نامیده می شوند.

موتور چهار مرحله (Four Stroke) در تصویر 1 نمایش داده شده است:

1- مرحله تنفس (کورس تنفس) Stroke Intake

2- مرحله تراکم (کورس تراکم) Compression Stroke

3- مرحله انفجار (کورس احتراق) Combustion Stroke

4- مرحله تخلیه (کورس تخلیه) Exhaust Stroke

*منظور از کورس مسیر حرکت پیستون داخل سیلندر می باشد.

همانطور که در تصویر 1 مشخص شده است یک نقطه فلزی به نام پیستون جای سیب زمینی ما را گرفته است، پیستون به وسیله یک میله به نام شاتون(Connecting Rod) به میل لنگ (Crank Shaft) متصل می شود، وقتیکه میل لنگ می چرخد مانند این است که دوباره توپ، سیب زمینی ما را آماده به شلیک می کند. در اینجا می بینیم که در طول این مرحله ها چه اتفاقی درون موتور رخ می دهد.

1- پیستون از نقطه بالایی سیلندر شروع به حرکت رو به پایین می کند، سوپاپ هوا باز می شوند، پیستون پایین می رود و اجازه می دهد با مکشی که ایجاد می کند مخلوط سوخت و هوا سیلندر را پر کند. این مرحله تنفس یک سیلندر درون موتور چهارزمانه درونسوز است. مقدار کمی سوخت احتیاج است تا هوا مخلوط شده در این مرحله وارد موتور گردد.(مرحله اول)

*سوپاپ ها (Valves) دریچه های ورودی و خروجی موتور برای ورود مخلوط سوخت هوا و خروج دود ناشی از احتراق می باشند.

2- در این مرحله پیستون شروع به بالا آمدن می کند تا مخلوط سوخت و هوای وارد موتور شده را کمپرس کند. در این مرحله سوپاپ هوا شروع به بستن می کند. کمپرس کردن مخلوط سوخت و هوا کمک می کند که انفجار قوی تری داشته باشیم.(مرحله دوم)

3- وقتیکه پیستون در انتهای مرحله دوم به بالاترین نقطه سیلندر می رسد، شمع جرقه می زند تا مخلوط سوخت و هوا را منفجر سازد، با انفجار مخلوط سوخت و هوا پیستون به پایین رانده می شود و انرژی سوخت را به انرژی حرکتی تبدیل می کند.(مرحله سوم)

4- وقتیکه پیستون به پایین ترین نقطه کورس خود در پایان مرحله احتراق می رسد سوپاپ دود شروع به باز شدن می کنند، با بالا آمدن پیستون دود داخل سیلندر به بیرون رانده می شود و از طریق لوله اگزوز به خارج هدایت می شود. حالا موتور برای انجام چرخه بعدی آماده است، بنابراین مجددا بوسیله مقداری سوخت و هوا شارژ می شود.

به خاطر داشته باشید انرژی حرکتی که در یک موتور احتراق داخلی بدست می آید یک نیروی چرخشی (Rotation) می باشد، در صورتیکه نیرویی که در اثر شلیک سیب زمینی بدست می آید نیروی خطی (Straight Line) در یک موتور انرژی خطی پیستون وسط میل لنگ به انرژی چرخشی تبدیل می شود. نیروی چرخشی برای ما مناسب است چراکه در نهایت می خواهیم از این انرژی برای چرخش چرخ های خودرو استفاده کنیم.

اجزای پایه موتور (Basic Engine Parts)

قسمت اصلی موتور سیلندرهای آن است که درون هر سیلندر پیستون ها به پایین و بالاحرکت می کنند (حرکت رفت و برگشتی). موتوری که در قسمت قبل توضیح دادیم یک موتور یک سیلندر بود آن یک نما از یک موتور موتور سیکلت، اره برقی، جت اسکی می توانست باشد. اما بیشتر خودروها بیش از یک سیلندر دارند (چهار، پنج، شش، هشت، ده، دوازده و شانزده). در موتورهای چند سیلندر، سیلندرها معمولابه یکی از شکل های خطی (Inline) ، خورجینی ( V ) ، و موتورهای باکستر (Flat- Opposed) در کنار هم قرار می گیرند که در شکل های زیر نمایش داده شده اند :

 

شکل 2- موتور خطی که سیلندرها به صورت یک خط در کنار هم در بلوک سیلندر قرار گرفته اند. 

 

 

 

 

حلقه های فلزی فنری هستند که وظیفه آب بندی قسمت خارجی پیستون و دیواره داخلی سیلندرها را بر عهده دارند. رینگ های پیستون دو وظیفه اصلی دارند :

1- جلوگیری از نفوذ مخلوط سوخت و هوا و گازهای دود حاصل از احتراق به خارج از اتاق انفجار به اتاق محفظه کارتل در مراحل تراکم وانفجار.

2- جلوگیری از نفوذ روغن موجود در کارتل به داخل اتاق انفجار برای ممانعت از بوجود آمدن روغن سوزی.

بیشتر خودروهایی که روغن سوزی دارند و هر 1500 کیلومتر باید روغن موتور آنها سرریز شود بدلیل فرسایش رینگ های پیستون آنها فرسوده شده و قابلیت آب بندی خود را از دست داده اند. البته روغن سوزی از طریق از دست رفتن قابلیت قطعات آب بندی سوپاپ مثل لاستیک ساق سوپاپ، گیت سوپاپ نیز اتفاق می افتد ولی شدت روغن سوزی ناشی از خرابی رینگ پیستون بسیار بیشتر است.

 

 

 

 

میل لنگ :

میل لنگ می چرخد و به وسیله بالانسر و وزنه هایی که روی خود دارد حرکت رفت و برگشت پیستون را به یک حرکت چرخشی در یک جهت تبدیل می کند. معمولا میل لنگ از یک طرف به فلایول یا چرخ طیار دیگر بوسیله تسمه یا زنجیر به میل سوپاپ اویل پمپ و از پمپ وصل می باشد.

کارتل :

این محفظه دور تا دور میل لنگ را پوشانده است. مقداری روغن درون خود نگه می دارد تا اویل پمپ یا پمپ روغن بتواند این روغن را از درون آن مکش و با فشار به تمام نقاط موتور برای روغن کاری برساند.

 

 

یک میله که با نصف سرعت چرخشی میل لنگ می چرخد و وظیفه اصلی آن باز و بست سوپاپ ها در زمان های مناسب براساس دور موتور می باشد. همچنین از موتورهای قدیمی وظیفه تنظیم زمان جرقه زنی موتور را نیز بر عهده داشت.

شمع :

قطعه ای کوچک با وظیفه ای مهم، این قطعه وظیفه جرقه زنی و انفجار مخلوط سوخت را در زمان دقیق بر عهده دارد.

 

 

حالا به بررسی برخی از مشکلاتی که ممکن است هرکدام از شما با موتور خودروی خود پیدا کرده اید می پردازیم :

امکان دارد که یک روز صبح که برای روشن کردن خودروی خود به پارکینگ رفته اید به یاد بیاورید که موتور خودرو با استارت می چرخید ولی روشن نمی شد، چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد؟

حالا شما می دانید که خودرو خود چگونه کار می کند، حالا شما می دانید که چه اجزایی در موتور باید کار کنند تا موتور خودروی شما بتواند کار کند. سه اتفاق اساسی امکان دارد افتاده باشد : مخلوط سوخت و هوای بد، کمبود کمپرس در مرحله تراکم، نبودن جرقه در موتور. البتههزاران نقطه ریز دیگر ممکن است وجود داشته باشند که این مشکل را بوجود آورند ولی این سه دلیل اصلی ترین عامل هستند. بر اساس مدل ساده موتور که با آن آشنا شدیم، باهم بررسی می کنیم که چگونه این سه علت باعث این مشکل شده اند.

مخلوط بد سوخت و هوا :

مخلوط بد سوخت و هوا به سه طریق زیر امکان دارد که اتفاق بیفتد :

- شما بنزین تمام کرده اید، پس موتور هوا دارد ولی سوخت خیر.

- راه هوای ورودی ممکن است گرفته و یا کثیف باشد، پس سوخت وجود دارد ولی هوای کافی خیر.

- سیستم سوخت زمانی ممکن است مقدار زیاد و یا مقدار کم سوخت به مخلوط اضافه کند، این بدان معناست که احتراق به شکل مناسب اتفاق نمی افتد.

- امکان دارد درون سوخت شما ناخالصی مانند آب یا گازوئیل وجود داشته باشد که باعث شعله ور شدن سوخت گردد.

کمبود کمپرس :

در صورتیکه مخلوط سوخت و هوای وارد موتور شده به صورت مناسب کمپرس نشود، مرحله انفجار آنطور که می بایست شکل نخواهد گرفت. کمبود کمپرس به یکی از دلایل زیر امکان دارد که اتفاق بیفتد.

- رینگ پیستون شما فرسوده و سوخته است ( اجازه می دهد که مخلوط سوخت و هوا در طول مرحله تراکم به محفظه کارتل نفوذ کند).

- سوپاپ هوا و یا دود به صورت کامل آب بندی نمی کنند، در نتیجه نشت در هنگام تراکم خواهیم داشت.

- ممکن است یک سوراخ در سیلندر وجود داشته باشد. بیشتر سوراخ های موجود در سیلندر در ناحیه بالای آن، جاییکه سوپاپ ها و شمع در آن قرار دارند که به نام سرسیلندر می شناسیم در محلی که سرسیلندر به بلوک سیلندر وصل می شود رخ می دهد. معمولاسرسیلندر به بلوک سیلندر پیچ می شود وبرای آب بندی بهتر یک واشر نازک به نام واشر سرسیلندر بین این دو قطعه قرار گیرد. چنانچه این واشر خراب شود سوراخ های کوچک بین سیلندر و سرسیلندر به وجود خواهد آمد و این سوراخ ها باعث به وجود آمدن نشتی می گردد.

 

 

· انجام دادن سرویس های به موقع نگهداری خودرو، از هزینه های احتمالی آینده جلوگیری خواهدکرد.

نبودن جرقه :

 

 

مشکلات موتور :

میل سوپاپ :

شاتون پیستون را به میل لنگ متصل می سازد. این قطعه می تواند برروی یاتاقان های خود در دوسر بچرخد که نتیجه این خاصیت تبدیل حرکت خطی پیستون به چرخش در میل لنگ می باشد.

شاتون :

نوشته شده در یک شنبه 12 خرداد 1392ساعت 16:10 توسط admin |

 

سلامی دوباره به دوستان عزیز.امروز من مارک تمامی خودرو هایی که در

ایران هستند گذاشتم.این فایل به صورت فایل زیپ است و 25 مارک خودرو را

که در ایران وجود دارند در این فایل گنجیده است.

نظر یادت نره!

نوشته شده در یک شنبه 12 خرداد 1392ساعت 11:16 توسط admin |

لطفا برای دانلود روی شکل زیر کلیک کنید.

نوشته شده در شنبه 11 خرداد 1392ساعت 11:11 توسط admin |

 

 

 

 

 

 

 

گفتگو با تنها اتومبیلران حرفه ای مشهد و البته ایران؛

 

 

تخت گاز با «محمدخانی» تا فرمول یک

هاشم رسایی فر - دکمه آسانسور را که زدم و منتظر رسیدنش به طبقه پنجم شدم، پرسش دیگری در ذهنم شکل گرفت. راستی کی باید منتظر حضورت در مسابقات فرمول یک باشیم؟

کوروش در همان حال که با آداب شایسته ایرانی مان، میهمانانش را که ما بودیم، بدرقه می کرد، گفت: اگر خدا بخواهد 2013. این یعنی کمتر از یک سال دیگر ورزش اتومبیلرانی ایران به افتخاری جاودانه دست خواهد یافت. آن وقت است که او به آرزوی دیرینه اش رسیده و نام کوروش محمد خانی در کنار نامدارانی همچون مایکل شوماخر، سباستین فتل، جیسن باتن، کیمی رایکونن و... قرار خواهد گرفت!
* موتورسواری پدر، اتومبیلرانی پسر
شاید 10 سال پیش که عباس محمد خانی با ساختن یک اتومبیل باگی رویاهایی را که خود در سر داشت، با پرش بی نظیر پسرش با ارتفاع 7متر و به طول 30 متر در پیست اتومبیلرانی شاندیز به رخ همه کشید، خودش هم باورش نمی شد که روزی کوروش بتواند همه آنچه که پدر آرزویش را داشته، یک جا به دست آورد و خیلی زودتر از آنچه که تصورش را داشت جهانی شود.
پدر می گوید: از ابتدای کودکی اش به ماشین سواری و رانندگی علاقه زیادی داشت و هر وقت با هم قرار بود جایی برویم، با اینکه قدش آن قدر نبود که بتواند پشت فرمان بنشیند، روی پاهای من می نشست و فرمان ماشین را از من می گرفت. راستش را بخواهید دوست داشتم مثل خودم موتورسواری را انتخاب کند! اما هرچه که گذشت، علاقه اش به اتومبیلرانی و رانندگی بیشتر شد. من هم وقتی این شور و شوق را در او دیدم، مانعش نشدم و برای اینکه به هدفش برسد هر کاری از دستم برآمد، برایش تا حالا انجام دادم.
*از مشهد تا لندن
کوروش خیلی قبل از اینکه بخواهد راننده فرمول یک شود، برای خود آوازه ای دست و پا کرد و هنوز 10 سالی بیشتر نداشت که اولین رکورد خود را در پرش با اتومبیل دست ساز پدرش به ثبت رساند و 20 متری در ارتفاع 5 متری از زمین پرید و همه را متعجب کرد. این رکورد البته دو سال بعد تنها به دست خودش جا به جا شد و توانست پرشش را 30 متری کند و با این رکورد هنوز که هنوز است، در دنیا هیچ بچه 12 ساله ای پیدا نشده که بتواند رکورد کوروش محمد خانی را بزند!
وی می افزاید: 14 سالم بود که در اولین حضورم در مسابقات قهرمانی کارتینگ کشور شرکت کردم و با اینکه در مقایسه با بقیه حریفانم از سن و سال کمتری برخوردار بودم، توانستم نایب قهرمان کشور شوم. این برای شروع کار نتیجه امیدوار کننده ای بود.
کوروش محمد خانی که رؤیاهایی فراتر از آنچه که یک نوجوان در ذهن دارد، در سر می پروراند در اواخر سن 16 سالگی دل از خانواده کند و از مشهد مسیر انگلستان را در پیش گرفت و راهی این کشور شد تا این بار در میادین جهانی، برای ورزش ایران افتخارآفرینی کند.
وی می گوید: انگلستان را برای این انتخاب کردم که این کشور به دلیل توانایی و امکاناتی که در پرورش استعدادهای اتومبیلرانی دارد، یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای صاحب سبک در دنیای اتومبیلرانی فرمول یک است. با ورودم به انگلستان، کارم را در مدرسه و پیست سیلوراستون شروع کردم و با پشت سر گذاشتن یک دوره آموزشی حرفه ای، در امتحاناتی که از تمامی دانش آموختگان گرفتند، به عنوان دانش آموخته ممتاز معرفی شدم . اینکه من توانستم به عنوان یک ایرانی در این سطح حاضر شوم و توانایی های خودم را به آنها نشان دهم، خیلی برایشان جالب بود. از آن زمان بود که حساب ویژه ای برای من باز کردند و همه به عنوان یکی از آینده داران فرمول یک دنیا از من یاد می کردند!
* بازهم سربلندی واهتزاز پرچم ایران
پیشرفت کوروش در دنیای فرمول یک او را به راننده ای قابل و آینده دار تبدیل کرد. هرچه که گذشت و بر تجربیات این راننده ایرانی فرمول یک افزوده شد، محمد خانی راه را برای پیشرفت بیشتر می دید. در هر مسابقه ای که حاضر می شد، یکی از سکوها برایش رزرو می شد؛ از قهرمانی در رده بندی مسابقات انگلستان گرفته تا قهرمانی اروپا در مسابقات فرمولا، سکوهایشان زیر پای این اتومبیلران جوان مشهدی قرار گرفتند و اروپایی ها با آن همه امکاناتی که در اختیارشان است، ناچار از افتخار آفرینی این جوان اتومبیلران ایران به احترام او و پرچم کشورش تمام قد می ایستادند و برایش کف می زدند!
قهرمانی در مسابقات فرمولا در اروپا با راننده ایرانی رنو باعث شد تا فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و فدراسیون اتومبیلرانی هند در آیین افتتاحیه پیست فرمول یک هند از کوروش محمد خانی و 19 اتومبیلران آینده دار فرمول یک دعوت کنند تا در مسابقه ای که بیشتر پیش مسابقه فرمول یک بود، شرکت کنند که محمد خانی باز هم به مانند تمامی مسابقاتی که تاکنون در آن شرکت داشته، در این مسابقه هم با نام و پرچم ایران وارد پیست مسابقه شد و در حالی که به دلیل دیر صادر شدن ویزایش نتوانست در پیست محل مسابقه تمرینی داشته باشد، عنوان سومی را به خود اختصاص داد و بیش از 130 هزار تماشاگر حاضر در محل مسابقه و میلیونها بیننده تلویزیونی در سطح دنیا شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان بودند.

 


هند پایان آرزوهای کوروش نیست. او هدفی برای خودش دارد که تاکنون تعداد اندکی در دنیای اتومبیلرانی به آن رسیده اند. قهرمانی در مسابقات فرمول یک و پا جای پای بزرگانی همچون مایکل شوماخر و سباستین فتل و... تنها چیزی است که می تواند پایانی باشد بر جاه طلبی های محمد خانی در دنیای حرفه ای اتومبیلرانی. او اکنون این فرصت را دارد که تا پیش از ثبت نامش در بین 24 راننده حرفه ای فرمول یک دنیا، توانایی و استعدادش را در رقابت با رانندگانی که در مسابقات فرمول 2 حضور دارند، به رخ بکشد. کوروش به واسطه کسب رتبه های مختلف و امیدواری هایی که به آینده دارد، با اطمینان از حضورش در مسابقات فرمول یک حرفه ای دنیا در سال 2013 می گوید و تمام تمرکز خود را برای رسیدن به هدفش صرف خواهد کرد.
* ایران و پرچمش مهمتر از همه چیز
تا وقتی که در خانه ات نشسته ای و خودت را در چهار دیواری ات حبس کردی، هیچ کس از تو و کاری که انجام می دهی، خبر ندارد. اما همین که از خانه به کوچه، از کوچه به خیابان و از خیابان به شهر و از شهر به کشور و همین طور از کشور به دنیا و یکی، یکی همه را پشت سر گذاشتی، دیگر نه به خودت تعلق داری و نه آرامش قبلی را. چهره هم که بشوی، کارت یکسره شده و روز و شب نداری. می شود گفت، همه اینها را کوروش به خودش دیده و از ابتدای ورودش به انگلستان گرفته تا همین آخرین مسابقه ای که در هند حضور داشت، برایش هم خاطره شدند و هم تجربه: دوست داشتم می دیدید مردمی را که پس از بازگشت از مسابقه هند در فرودگاه لندن حضور داشتند و همه می خواستند خودشان را به من و یکی دیگر از دوستانم که در مسابقه دوم شده بود، برسانند! از بس که با این و آن عکس گرفتم و به کوچک و بزرگ امضا دادم، خسته شدم!
شهرت و توانایی محمد خانی بی شک در این مدتی که از حضورش در اروپا می گذرد، او را به چهره ای جهانی در دنیای ورزش حرفه ای اتومبیلرانی تبدیل کرده است. پاسخش در برابر پرسشی که از او داریم، تأمل برانگیز است! تاکنون پیشنهادی از سایر کشورها برای شرکت در مسابقات با پرچم کشور دیگری هم داشتی؟ او با قاطعیتی تمام می گوید: با وجود اینکه چندین و چند پیشنهاد داشتم، اصلاً نمی خواهم در این مورد حتی فکر کنم. من تاکنون در هر مسابقه ای که شرکت کردم، با نام و پرچم کشورعزیزمان ایران بوده و هیچ وقت حاضر نخواهم شد با پیشنهادهایی که می شود، ذهنم را مشغول کنم؛ چون دوست دارم با پرچم کشور خودم از سکوی قهرمانی فرمول یک بالا بروم!
هرچند که می دانیم شاید خود کوروش هم از اینکه این موضوع را در مصاحبه آوردیم، رضایت نداشته باشد، اما حیفمان آمد از کنار آن به سادگی عبور کنیم و بی خیالش شویم. اگر راننده ای در انگلستان یا هر کشور اروپایی دیگری با شرایط، سن و سال من و توانایی هایی که در خود سراغ دارم، وجود داشت، مطمئن باشد خیلی وقت پیش ها راننده حرفه ای فرمول یک می شد!
* محمد خانی تنها اتومبیلران حرفه ای منطقه
چرخی اگر در همین همسایگی کشورمان بزنیم و خیلی هم سمت و سوی اروپا نرویم، می بینیم که در کشورهایی همچون بحرین، امارات، قطر و حتی مالزی پیستهایی با آخرین استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی وجود دارد که معروف ترین آنها مربوط به بحرین و میزبانی یک دور از مسابقات فرمول یک دنیاست، اما تمامی این چند کشور را که زیر و رو کنی، یک راننده نمی توانی پیدا کنی که قابلیت و توانایی رانندگی در این پیستها را داشته باشد! اما ایران به عنوان تنها کشور منطقه، با اینکه هنوز پیست مسابقات فرمول یک ندارد، اما راننده ای دارد که شناخته شده دنیای اتومبیلرانی است. کوروش محمد خانی با گشایش احتمالی پیست فرمول یک پرند تهران تنها ایرانی خواهد بود که توانایی رانندگی در این پیست را خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 8 خرداد 1392ساعت 10:13 توسط admin |

سلام به دوستان عزیز.به دلیل آن که کامپیوتر بسیار دقیق تر از انسان عمل می کند من امروز برای شما متنی به

 صورت pdf آماده کرده ام که به شما آموزش چگونگی طراحی ماشین را آموزش می دهد.

نوشته شده در دو شنبه 6 خرداد 1392ساعت 19:7 توسط admin |

در این فایل که به صورت pdf است سعی شده است که تمامی اصطلاحات را آموزش دهد.البته هر اصطلاح را توضیح داده است.

نوشته شده در دو شنبه 6 خرداد 1392ساعت 10:11 توسط admin |

1.         www.maxspeed.ir    طراحان خودرو و اخبار خودرو             

2.      www.setarehiran.com  ویسایت رسمی خودرو

3.      http://www.ikco.com/fa/  سایت ایران خودرو

4.      www.saipacorp.com   سایت سایپا

5.      http://www.semeng.ir/  سایت مهندسی مکانیک

6.      www.parskhodro.ir   سایت پارس خودرو

7.      www.khabarkhodro.com   سایت جدیدترین اخبار خودرو

8.      www.nissan-global.com  سایت شرکت نیسان

9.      www.khodrobank.ir   سایت تخصصی خودرو های داخل ایران

10.  www.pedal.ir  مجله ی پدال(اخبار و ماشین های جهان)

موفق باشید.بازم سر بزنید

نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392ساعت 20:51 توسط admin |

تك ناز : اميل بادل متولد 1363 در شيراز پس از طي مراحل پيش دانشگاهي در ايران و گذراندن دوره سربازي به كاليفرنيا مهاجرت كرده تا در رشته طراحي وسايل نقليه تحصيل كند. او از 4 سالگي علاقه خود را به اتومبيل ها نشان ميداده و پس از ورود به دانشگاه (رشته زبان انگليسي) بصورت خود آموزي نرم افزار هاي سه بعدي مانند 3D MAX را كار كرده و در كار با آن حرفه اي شده است.

 

 

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 1 خرداد 1392ساعت 13:8 توسط admin |

1.  اصول اولیه طراحی بدنه خودرو

در این مقاله آموزشی اصول اولیه طراحی بدنه خودرو آموزش داده شده است:
ابتدا از پرسپکتیو های اولیه شروع میکنیم. ما 3 نوع پرسپکتیو داریم.
1- یک نقطه ای 2- دو نقطه ای و 3- سه نقطه ای که فراخور زاویه و نوع دیدمان از از آن موضوع یکی از آنها را انتخاب میکنیم.
ابتدا یک نقطه ای: در همه پرسپکتیو ها ما یک خط افقی داریم که به نام خط افق محسوب می شود و تمام خطوط منشعبه از آن و از دو نقطه مشخص انشعاب میگیرند



به این نقاط نقطه گریز میگوییم.
اگر یک نقطه را 1 بنامیم و دیگری را 2 تداخل خطوط منشعبه از آنها که می توانند زاویه های مختلفی هم داشته باشند، گوشه های کار ما را تشکیل می دهند. این خطوط را محور های اصلی می نامیم
Minor Axis و ما محورهای دیگری هم داریم که آنها را Major Axis یا محورهای غیر اصلی می نامیم که مثلآ در این تصویر می تواند محور منصف بیضی چرخهای ما باشد و گاهآ تابعی از محورهای اصلی کار ما نیست. کارمان را ابتدا در یک مکعب محاطی یا بعبارتی Bending box ترسیم میکنیم. این مکعب کمک بسیار شایانی در رسم صحیح کار به ما میکند.
اما در پرسپکتیو یک نقطه ای ما یک نقطه گریز داریم که تمام خطوط متشکله ما از این نقطه خارج میشوند.



گاهآ ما هرچه به سمت بالا برویم وجه روبرویی ماهم به خودی خود وارد یک پرسپکتیو دیگر خواهد شد و شکل ما به پرسپکتیو دو نقطه ای و گاهآ سه نقطه ای نزدیک می شود مانند تصویر زیرین عکس بالا.
به همان صورت که گفته شد ابتدا ما مکعب مناسبمان را ترسیم می کنیم و بعد شروع به ترسیم خودروی مورد نظرمان در این مکعب می کنیم ، به این صورت که در تصور خودمان ما شروع میکنیم به برش زدن از نواحی مختلف مکعب. البته نقطه یابی بصورت اصولی کمک بسیار زیادی به ما می کند که به آن هم در آینده پرداخته خواهد شد. به تصویر زیر دقت کنید و شما هم برای خودتان با ترسیم مکعب مناسب اقدام به ترسیم خودرو در آن مکعب بکنید. ابتدا برای مبتدایان بد نیست که با خودروهای گوشه تیز
Hard Edge شروع کنند.



با ترسیم درست و استفاده از قواعد پرسپکتیو ما میتوانیم تصاویر دقیقتر و معقول تری را از سوژه مورد نظر در ذهنمان داشته باشیم . مثال زیر نمونه ای از طراحی یک
Interior یا فضای داخلی خودرو با شیوه پرسپکتیو دو نقطه ای است.



در یک صفحه با رعایت اصول پرسپکتیو سه عنصر مکعب، استوانه و کره را ترسیم کنید.
حال با قرار دادن یک منبع نور فرضی تاثیر نور بر اجسام را نشان بدهید. مدیا شما میتواند مداد باشد. ما با درنظر گرفتن محل منبع نور
Light Source که در این تصویر با یک فلش مشخص است در هر جسم 3 نوع تاثیر نوری یا روشنایی خواهیم داشت که به ترتیب عبارتند از:
1-
Lightest و یا روشنترین ها
2-
Mid tone یا رنگ های میانه یا سایه روشن ها
3-
Dark و یا تیرگی ها
که در این تصویر با سه شماره به روشنی و کاملآ قابل دیدن میباشند. نکته مهم تطابق سایه و نور با فرم کلی احجام هستند که بسته به نرمی و خشکی آنها میتواند تخط یا قوسدار باشد همچنین بازتاب نور بر روی سطح زمینه در این کار یک انعکاس سایه روشن نیز در زیر کره ایجاد کرده است. این تمرین را هم میتوانید بر روی کاغذ با مداد و یا مارکر انجام دهید.
حال یک مکعب و یک استوانه استیل را در ذهن خود تجسم کنید و بر روی کاغذ مانند شکل زیر ترسیم کنید.




در اینجا هم ما تاثیر نور ،‌انعکاس اجسام به خودی خود و انعکاس اجسام در همدیگر را میبینیم. همینطور سایه اجسام هم متاثر از انعکاس نور اجسام و انعکاس نور زمینه هم در جاهایی تغییر کرده است. حال شما هم این تمرین را میتوانید با همین زاویه و در مراحل بعدی با زاویه های دیگر و با اشیاع دیگر انجام دهید. پیش از هر چیز این را متذکر می شویم که تمرین زیاد و حوصله و دقت بیشتر شما ضامن موفقیت های آینده شما خواهد بود. مامعمولآ در یک جسم صیقلی و یا نیمه صیقلی انعکاسی از محیط اطراف به این صورت خواهیم داشت. مثال آن را در یک کره به این صورت می شود نشان داد که در بالای کره انعکاسی از آسمان و یا اتمسفر داریم
Sky Reflection or Atmosfer Reflection که بدلیل مدور بودن حجم ما در سایه روشن آسمان به صورت مدور خواهد بود. همینطور در وسط کره نیز انعکاسی از اتفاقات دوردست در افق را خواهیم داشت که به آن Horizon Reflection میگویند.این قسمت از کار با رنگ تیره ترسیم میشود و در وسط این انعکاس باریک شده و در کناره ها هم وسیع میگردد. همچنین در پایین کار هم ما یک انعکاس از زمین خواهیم داشت که با رنگی تیره تر از رنگ آسمان ترسیم میکنیم. به انعکاس سایه کلی خود کره بر روی زمین نیز توجه کنید که در طبیعی جلو دادن آن بی تاثیر نخواهد بود. تمرین زیر را هم انجام دهید.

 

 

 

 

1.  7 قانون طلایی در طراحی خودرو

این قوانین به صورت کلی برای کلاس سدان مطرح شده ولی می توان مواردی از آن را در کلاس های دیگر مشاهده کرد


قانون اول:
برای اینکه کار طراحی خودرو را شروع کنیم، اولین معیار اندازه چرخ است و فاصله بین محور جلو و عقب باید بین 3.25 چرخ برای خودروهای متوسط مثل c کلاس و همین طور 3.5 چرخ برای خودرو های بزرگ تر مثل E کلاس مرسدس بنز باشد. البته در طراحی طراحان حرفه ای دیده می شود که اکثرا از چرخ و رینگ های خیلی بزرگ استفاده می کنند که جلوه زیبایی کار را زیاد می کند. اما به خاطر داشته باشید که فاصله استاندارد بین چرخ جلو و چرخ عقب در خودرو، تکرار 3 چرخ بین آن است که ما در این مثال به فاصله 3.25 چرخ رسیده ایم.

 





قانون دوم:
محل قرارگیری ستون A بسیار مهم است که در حالت استاندارد اگر امتداد این ستون را به سمت پایین در نظر بگیریم، معمولا باید مسیر آن از مرکز چرخ جلو خودرو عبور کند. این کارباعث انتقال صحیح تنش های جاده بر ساختار اصلی و محکم ستون های خودرو می شود.

 





قانون سوم:
اگر از انتهای گوشه درب عقب و ستون C خطی به صورت عمود ترسیم کنیم، باید این خط از وسط چرخ عقب خودرو عبور کند.

 





قانون چهارم:
اگر خطی از مرکز هر دو چرخ عقب و جلو ترسیم کنیم، باید محل درز بازشدن پایین درب ها با این خط در یک راستا باشد.

 





قانون پنجم:
زیر چراغ اصلی جلو معمولا با بالای چرخ و رینگ آن در یک راستا است.

 






قانون ششم:
معمولا نسبت بصری سطح اشغال شیشه ها به رویه درب ها در نمای جانبی نسبت 3 به 2 است.

 






قانون هفتم:
مقدار ارتفاع کلی یک خودروی استاندارد و متعارف، باید به مقدار 2.25 چرخ و در خودرو های معمولی و این مقدار باید در خودروهای بلندتر، تا 2.5 چرخ نیز باشد.

 

نوشته شده در چهار شنبه 1 خرداد 1392ساعت 12:7 توسط admin |

 

زوج جواني كه با طراحي نقشه ماهرانه‌اي دست به كلاهبرداري 80 ميليارد ريالي خريداران خودرو زده بودند، گرفتار پليس شدند.

به گزارش ایران، راز اقدامات اين زن و شوهر هنگامي ‌فاش شد كه گروهي فريب‌خورده با مراجعه به دفتر شركت اين زوج متوجه غيبت آنها شدند.

مدتي پيش واريزكنندگان پول به حساب يك شركت ليزينگ فروش خودرو وقتي ديدند با وجود وعده‌هاي داده شده از سوي مدير شركت مبني بر تماس براي تحويل خودرو، هيچ تماسي با آن‌ها گرفته نشد نگران شده و به دفتر شركت مراجعه كردند.

متقاضيان خريد خودرو وقتي با در‌هاي بسته شركت روبه‌رو شدند نگران شده و ماموران پليس را در جريان ماجرا قرار دادند.يكي از طعمه‌هاي اين باند در اين باره گفت: مدتي پيش از طريق آگهي متوجه شديم يك شركت ليزينگ خودرو به نام «تشريفات خودرو» متعلق به يك زن و شوهر از طريق راه اندازي شركتي در فضاي مجازي اقدام به ثبت نام براي فروش خودرو مي‌كند.

شرايطي كه آنها براي خريداران اعلام كرده بودند خيلي مناسب بود به همين دليل ما بي‌آنكه درباره موجوديت و قانوني بودن اين شركت تحقيق كنيم، اقدام به واريز پول كرديم اما چون در موعد مقرر خبري از خودرو‌ها نشد نگران شده و براي بررسي به محلي كه آنها ادعا كرده بودند محل شركت است مراجعه كرده كه متاسفانه پي برديم همه چيز فريبي بيش نبوده است و اصلاً شركتي تحت عنوان فروش ليزينگي خودرو در كار نبوده و ما فريب خورده‌ايم.باتوجه به اين ادعاها و به خاطر اينكه در مدت زمان كوتاهي بيش از 800 زن و مرد فريب خورده اين شركت به پليس مراجعه كرده بودند، تجسس‌هاي قضايي براي رديابي زوج فريبكار آغاز شد.

در حالي كه در تحقيقات نخستين ماموران ردپاي زوج فراري در محلات حاشيه شهر تهران به دست آمده بود اما هر بار آنها پيش از رسيدن پليس پا به فرار مي‌گذاشتند تا اين‌كه مدتي بعد پليس آگاهي مازندران برگه نيابتي را از سوي دادسراي عمومي‌ و انقلاب تهران دريافت كرد كه بر اساس آن محل اختفاي زوج كلاهبردار در منطقه حسن كيف در كلاردشت مازندران اعلام شده بود.

با توجه به اين سرنخ‌، ماموران آگاهي با تجسس‌هاي نامحسوس خود محل اختفاي مجرمان را در خيابان سردار جنگل منطقه حسن كيف رديابي و به محاصره خود درآوردند.اين زوج تبهكار كه تصور نمي‌كردند مخفيگاهشان از سوي پليس رديابي و شناسايي شود از اين‌كه سردي دستبند را بر دست های خود حس كرده بودند شوكه شدند.

 محمدمهدی 29 ساله و الهه 25 ساله هر دو اعتراف كردند كه در سایت اینترنتی اقدام به تاسیس شرکت لیزینگ خودرو به نام «تشریفات خودرو» كردند و از سراسر کشور عضو گرفته و 800 زن و مرد را ثبت‌نام كردند.بر اساس اطلاعات به دست آمده اين زوج فريبكار بیش از 80 میلیاردریال از اعضا پول گرفته‌ و به حسابشان واریز كرده و هیچگونه دفتری دایر نكرده اند.زوج شياد همچنين اعتراف كردند پس از جمع شدن پولها در حساب بانكي ‌شان تصميم به اجرايي كردن نقشه فريبكارانه خود گرفته و پول‌ها را از حساب خارج كرده و پا به فرار گذاشته‌اند.

بنابر اين گزارش، اين زن و شوهر فريبكار پس از اعتراف به جزئيات اتهاماتشان براي رسيدگي‌هاي قضايي و پليسي به تهران انتقال داده شدند.

«این پست به دلیل سفارش به ثبت رسیده است»

 

گذارش در شهر در مورد این پرونده

نوشته شده در جمعه 1 شهريور 1387ساعت 16:17 توسط admin |

لطفا پایین 18 سال کلیک نکنند.ممنون.هویییی بچه کلیک نکن

هشدار آخر:کلیک نکنید  

با اين دکمه کاري نداشته باشيد!!

با اين دكمه كاري نداشته باشيد!!

نوشته شده در دو شنبه 21 مرداد 1387ساعت 16:57 توسط admin |

سلام.به وبلاگ علمی و جالب کاسپین خوش آمدید.عزیزم نظر یادت نره!!!!!در ادامه قوانین این سایت رو میگم.ولی الان باید کنفرانس بدم.

 

 

 

اهم..الو یک دو سه امتحان میکنیم..بسم اله الرحمن الرحیم انه خیر ناصر..هوی بچه پاتو نذار رو سیم میکروفون بینم واما شرو ع میکنیم:

 

 

 

عاغایون، خانوما سلــــــــــام 

 

اول یه دست به افتخار خودتون بزنید که انقد خوش سلیقه اید و این وبو انتخاب کردید و کلا خوش اومدید!

 

یه چن تا نکته بگم دیگه مصدع اوقات شریف نشم(عصن به قیافم میخوره از این حرفا بزنم؟)

 

1.سلام خوبی؟(این خیلی نکته مهمی بود)

 

2.ببین هر چقد دلت میخواست کپی کن ولی با ذکر منبع بلا مانعه.

 

3.اگه خواستی تبادل لینک کنی اول لینکم کن بعد خبر بده بلینکمتون.

 

4.اگه با مطالب حال کردی یه نظری بده مام حال کنیم.

 

5.هر پیشناهادی چیزی داشتی بگو تا با بهره بردن از نظرات پرفایده این کلبه درویشی را باب میل بسازیم(خخخخخخ الان لابد با خودت گفتی:یجور میگه انگار چی درست کرده ) 

 

6.خداعیش چقد من مهربون صحبت میکنم

 

7.اوقات خوبی را سپری کنید(این دیگه خیلی لوس بود میدونم ولی باید میگفتم)

 

***قانون و شجره نامه این وب***
*ورود اطفال ممنوع**
*کشیدن دخانیات ممنوع**
*توجه این وبلاگ مجهزبه دوربین مداربسته است×
*لطفامیایید تو سیگارتون و خاموش کنیدبچه ها حساسن!!
*لطفا با کفش وارد نشوید چون تازه این جا رو تمیز کردم**
*چرت زدن ممنوع چون اینجا خونه خاله نیست**
*لطفا میخ وانیستید چون چکش ندارم**
×بهترین روز زندگیم: هر روز بهتر از دیروز×
×مخاطب خاص ندارم همتون خاصید×
×نظر خصوصي بذارید حتي شما دوست عزيز×
×از غرور متنفرم ×
×کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به خودتونه
و هرگونه کپیبرداری مجاز میباشد!×

 

نوشته شده در یک شنبه 30 تير 1387ساعت 21:59 توسط admin |
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد