چمن زنی هوندا با سرعت 214 کیلومتر در ساعت!

هوندا اکنون شرکتی است که انواع محصولات از خودرو و موتور سیکلت گرفته تا قایق، هواپیما، اسکوتر و ربات های انسان نما می سازد. بنابراین دیدن یک ماشین چمن زن رکورد شکن با نشان هوندا چیز عجیبی نخواهد بود.

هوندا با مشارکت مجله تاپ گیر انگلستان و بر اساس تراکتور کوچک HF2620 یک ماشین فوق العاده چمن زنی را معرفی کرده است. این ماشین چمن زن از نوع سوار شونده و با بدنه ای سفارشی که به نظر از سایر وسایل نقلیه هوندا قرض گرفته و یا الهام گرفته شده و با موتور یک لیتری خورجینی موتورسیکلت هوندا VTR 1000F Firestorm یک اعجوبه تازه در این سری از وسایل به شمار خواهد آمد. قدرت 109 اسب بخاری و گشتاور 96 نیوتن متر در اختیار گیربکس شش سرعته سفارشی شده آن قرار می‌گیرد تا به چرخهای عقب منتقل شود. با این پیشرانه، ماشین چمن زنی هوندا قادر است ظرف تنها 4 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به طور نظری به 214 کیلومتر بر ساعت بالغ می گردد!

 

این عملکرد ناشی از وزن بسیار پایین این وسیله است که با وزنی معادل 140 کیلوگرم بدون در نظر گفتن وزن راننده یا کاه و چمن جمع شده در مخزن، نسبت وزن به قدرت 1.279 کیلوگرم در هر اسب بخار، را ارائه می‌کند که در حد بوگاتی است!

تیغه های چمن زن با کمک دو موتور الکتریکی به حرکت در می‌آیند و می‌توانند با سرعتی در حد 4000 دور بر دقیقه بچرخند و خرده های علف یا یونجه را در مخزنی که در انتهای وسیله جاسازی شده جمع کنند. با این حال در حالت کارکرد چمن زن سرعت تا 24 کیلومتر بر ساعت بیشتر بالا نمی‌رود.

صندلی مسابقه ای کبرا، فاقد کمربند ایمنی است و گذاشتن کلاه ایمنی نیز تنها چاره موجود خواهد بود. بعلاوه برای در امان ماندن از صدای بالای 85 تا 90 دسی بلی و حتی 130 دسی بلی در حالت کارکرد ترکیبی دستگاه در زمان کار چمن زنی که به اندازه صدای یک جت تجاری در حال تیک آف است، می‌توان باعث آسیب فراوان و حتی از دست دادن شنوایی راننده شود. پس یکی از واجبات راندن این وسیله نیز، حفاظت کامل از گوش و شنوایی است!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 20 مرداد 1392برچسب:, | 16:39 | نویسنده : admin |
  • نوای کاروان
  • تریلر فیلم